Egyensúly - Sóbarlang

Egyensúly

Minden fogyókúra alapvető célja ez kell, hogy legyen: A szervezet egyensúlyának visszaállítása. Mit jelent ez?
A szervezet egyensúlyának felborulása betegségekhez, nem kívánt állapotokhoz, elhízáshoz vezet. A hormonok, és enzimek szabálytalan működése, vagy elégtelen működése. A szervezetnek szüksége van fehérjékre, zsírokra, szénhidrátokra, vitaminokra és nyomelemekre.

Fehérje

A szervezetbe bevitt fehérjék, a test minden funkciójában szerepet kapnak Nélkülözhetetlen alkotóelem. A fehérje dús élelmiszerek a legfontosabbak a táplálkozás szempontjából. 

Szénhidrátok


A szervezet a szénhidrátokat egyszerű cukrokká alakítja, ezeket a szervezet különböző részein hasznosítja. A megfelelő agyműködéshez is szükség van a szénhidrátokra. Ám ezek mennyisége (túlzott bevitele) okozza a legtöbb problémát. A felesleges szénhidrátokat a test zsírokká alakítja, így mint energiaraktár, az elhízásért felelős.
 

Vitaminok


Mondanom sem kell, hogy a vitaminok mekkora jelentőséggel bírnak. A vitamin források - bár karnyújtásnyira vannak - sok embernek elégtelen mennyiségben van a szervezetében. A gyümölcsök, zöldségek "hőkezelése" során számos vitamin elillan, vagy lebomlik. Az élelmiszerben használt adalékok közül, sok le is bontja. A tartósított élelmiszereken élők, így kevesebb vitaminhoz jutnak, és annál több káros anyaghoz, ami a szervezetben lévő vitaminokat tovább csökkentik. A "mai" táplálkozási szokásokhoz ezért szükséges, hogy több vitamint vigyünk a szervezetünkbe.
 

Néhány szó a zsírokról


A zsírok a test kis energiával fenntartható energia forrásai. Könnyen raktározza. Szükség estén ebből a tartalékból állítja elő a szükséges anyagokat. De, ha például a szénhidrátból többet eszünk, akkor a zsírokhoz nem nyúl, csak növeli őket, hiszen a felesleges szénhidrátot zsírként fogja tárolni. A zsírok raktározzák a mérgek nagy részét is. (gyógyszerek, drogok, élelmiszer adalékok) Ezek a mérgek néha kioldódnak a zsírokból, és ugyanazt a hatást fejtik ki, mint amikor pl. gyógyszerként szedtük be. (fáradság, szédülés  ...) A zsírokat ki lehet cserélni egészséges zsírsejtekre (tiszta zsírsejtek), és a szervezetet rá lehet venni, hogy szabaduljon meg a felesleges zsíroktól. (Helyes fogyókúrával, ahol a szervezetbe bevitt anyagok megfelelő arányban vannak) Erre a legjobb módszer, amit én is megfigyeltem az Atkins diéta. Lecsökkentett szénhidrátokkal a test elkezdi a zsírokból visszaalakítani a cukrokat, tehát fogyunk.

"Nyomelemek"


Ahogy a neve is mutatja, nyomokban van a testünkben. Túl sok belőlük problémát okoz, a kevés is! A napi mennyiségek a vitaminokkal együtt szedve elegendőek. Ezt többen sikeresen kiszámolták. (Dr. Lenkei Gábor Életerő centrumában kapható vitaminok, megfelelő arányban vannak) Ha már szedünk napi vitamin csomagot, akkor az egyéb nyomelem kapszulákra, és adalékokra nincs szükség. Néhány ásványvízen feltüntetik a napi ajánlott mennyiséget, de a kánikulában ennek többszörösét vesszük magunkhoz, így ezt én nem tartom jónak.

Helytelen vitamin bevitel


A vitaminok elengedhetetlenek, a túl kevés is okozhat betegséget (vitaminhiány), és a túl sok is. Ez így nem igaz! A vitaminok egymást segítik, van amelyik nem tud felszívódni egy másik nélkül. Van amelyiket nem lehet "túladagolni", mert kiürül. Azok a vitaminok, amelyek a kalciummal együtt fejtik ki a hatásukat, érdemes kalciummal szedni, hogy ne a fogunk, vagy csontunk kölcsönözze neki a kalciumot. Az e-vitamin, amely egy olaj, nem áll el örökre! Minden zsír és olaj, ami avas, haszontalan és káros. Így ezt szem előtt kell tartani. A legjobb módja a plusz vitaminok bevitelének: Olyan készítmények, amelyek az össze vitamint tartalmazzák, egymáshoz pontosan kiszámolt mennyiségben. Ha ezt szedjük, akkor a "napi ajánlott" bevitel többszörösét is megehetjük, és semmilyen káros hatása nem lesz. Ha csak egy-két vitamint tartalmazó tablettát, kapszulát szedünk, akkor komoly gondot is okozhatunk.
 

Még egy kis vitamin cikk


Ha az egyik vitamint visszük be folyamatosan, és azt tapasztaljuk, hogy valami rendellenesség van, akkor nem biztos, hogy az a vitamin okozza. Lehet, hogy a többi hiánya!
Ha már szedünk vitamint, hogy egészségesek legyünk, akkor erre érdemes áldozni, és szerintem nem is túl drágák. És ügyeljünk arra, hogy a vitamin milyen formában van jelen. Sok termékgyártó, valamilyen kémiai kötéssel stabilizálja a vitamint, hogy az ne bomoljon fel. Amikor ezt szeded, akkor sem biztos, hogy a test hozzájut. Legjobb, ha a természetes vitaminokat tartalmazza, amelyek "tartósságát" a biológia már megoldotta, semmi szükség ezeket is mesterséges módon követni. A vitamingyártók között vannak olyanok, akik erre hangsúlyt fektetnek, és csak természetes forrásokkal dolgoznak.

A vitaminok aránya függ a szervezet igénybevételétől is. Sportoló, ülő munka, ezek más-más igénybevételek. Mindig a saját igénybevételednek megfelelő vitamin csomagot használd. A "családi vitamin" nem tesz különbséget a gyerek(tanuló) anyuka(háztartásbeli) és az apuka(fizikai munkás) között.

Lúgosítás

Manapság ez egyre jobban terjed, ám sokan nem tudják, hogy komoly egészségügyi gondokat okozhat a helytelen alkalmazása!