alma
Gondoskodj arról, hogy megfelelő mennyiségben fogyassz gyümölcsöt, és zöldséget!
Soha ne használj avas olajokat. A háztartásban használt sütőolajokat tartsd hütőben!

vitaminok
Rendszeresen pótold a vitaminokat, a lejárati idején túl soha ne szedd be!
gyógyszer
Ha csak lehet kerüld a gyógyszereket. Egy-egy fejfájást még a konyhasó is enyhít!




testtömeg index kalkulátor
Testtömeg index kalkulátor
Nyáron a nagy melegben szükséges a folyadék pótlás, de emellett a sót is pótolni kell. Ha ezt nem teszed, előfordulhat, hogy fejfájásod lesz. Ilyenkor egy kis konyhasót kell bevenned, és persze folyadékot.  A tisztavízről itt találsz néhány gondolatot.

A sikeres fogyókúrához szükséges, hogy az egészséges táplálkozás, étrend folyamatosan fenn legyen tartva.. A helyes táplálkozás helyreállítása

Legyen mindennapos elfoglaltságod, hogy a megfelelő vitaminokat szeded.

Végezz el egy méregtelenítő kúrát! Ez segít abban, hogy a felhalmozódott méreganyagoktól megszabadulj. Sok ilyen méreganyag a zsírokban rakódik le, és meggátolja, hogy frissnek érezd magad, és ez vonatkozik a szellemi frisseségre is.

Olvass könyveket az egészségről, amelyek hiteles forrásból származnak. Az egészséges táplálkozást meg kell tanulni.  Az élet különböző területeihez nyújtanak  segítséget az itt található könyvek.
Sportolj vagy mozogj rendszeresen, ha a munkád nagyon helyhezkötött, akkor sétálj hazafelé néhány sarkot, még akkor is , ha sietsz. Ez a legkevesebb, amit megtehetsz, mivel a vérkeringésedet is serkenti.

Használj növényi olajokat, és kerüld a többszöri felhasználásukat!

Az aszpartam egy édesítőszer, a cukrok helyett használják az üditőkben. Ez az anyag hő hatására tovább bomlik, és idegméreg lesz belőle. A forró kávéba, teába ne tégy aszpartam alapú édesítőszert. Sokkal egészségesebb a méz.

Ha megkívánsz egy ételt, az rendszerint azért van, mert a szervezetednek szüksége van a benne lévő anyagokra, ez akkor is igaz, ha a szervezeted függő lett valamelyik méregtől. Lásd dohányzás, drogok stb..

Ha hirtelen nagyon megkívánod az édeséget (a szokásostól eltérő módon) előfordulhat, hogy c-vitamin hiányod van!




Megjegyzés a vitaminhiány betegségeihez!


A vitaminhiány tüneteinél a lehetséges tünetek vannak feltüntetve.

A tényleges vitaminhiány felmérését szakemberekkel el tudod végeztetni. Javaslom, ha nem vagy biztos benne, hogy nálad fenn áll-e vitaminhiány, akkor kérd ki szakértők véleményét


Vitamin hiány tünetei

  • A-Vitamin hiánybetegség lehetséges tünetei: étvágytalanság, szembántalmak, fertőzések, a szaglás elvesztése, bőrbántalmak - akne, ekcéma.
  • Forrásai: máj, sárgarépa, tojás, sárga gyümölcsök, sárgarépa.
  • B1 Vitamin hiánybetegség lehetséges tünetei: étvágytalanság, az emlékezőképesség gyengülése, izomgörcsök, Beriberi.
  • B2 Vitamin hiánybetegség lehetséges tünetei: a száj, az  ajak, a bőr és a nemi szervek károsodása, szédülés, szembántalmak, gyomor-bélbántalmak, a száj kipárlása és berepedezése, visszamaradás a növekedésben, hüvelyviszketés,
  • Forrásai: vese, máj, élesztő,    sajt, leveles zöldfőzelékek, hal,tojás.
  • B6 Vitamin hiánybetegség lehetséges tünetei: anémia, seborrhoeás, dermatitis - bőrgyulladás, hajbántalmak - korpásodás, a száj kipárlása és berepedezése, izomgörcsök, idegesség, vízvisszatartás.
  • Forrásai: sörélesztő, búzakorpa, búzacsíra, máj, vese, marhahús, káposzta, melasz, szív, tojás.
  • C Vitamin hiánybetegség lehetséges tünetei: étvágytalanság, zúzódások, fáradság, gyomor bélbántalmak, hajhullás, orrvérzések, lasan gyógyuló sebek és törések.
  • Forrásai: zöld és leveles főzelékfélék, citrusfélék gyümölcsei, a bogyós termések, paradicsom, paprika, kelvirág,  édes burgonya.
  • D Vitamin hiánybetegség lehetséges tünetei: angolkór, csontlágyulás, csontritkulás, fáradság, izomgörcsök.
  • Forrásai: halmájolaj, szardínia, hering, tonhal, lazac, napfény.
  • E Vitamin hiánybetegség lehetséges tünetei: izomsorvadás, szaporodási problémák,   viszonylag gyors öregedés - késlelteti az aoxidáció miatt bekövetkező öregedést.
  • Forrásai: búzacsíra, szójabab, növényi olajok, brokkoli, spenót, gabonamagvak, tojás, kelbimbó, korpás búza.
  • F Vitamin (linolsav, linolensav) hiánybetegség lehetséges   tünetei: ekcéma, akne.
  • Forrásai: növényi olaj, dió, mandula, avokádó.
  • K Vitamin (menadion) hiánybetegség lehetséges   tünetei: gyakori orrvérzés.
  • Forrásai: joghurt, szójaolaj, halmájolaj, tengeri hínár.

Kezdőoldal  |  Cikkek  |   Leírások  |   Tippek  |   Kapcsolat  |   Ajánlás  |